קיימות נשמעת נהדר

השמע של Sony, לוקח בחשבון את הסביבה

במסגרת יעדי Road to Zero ו-Green Management 2025 שלנו, Sony מתמקדת בהפחתה של 10% בכמות הפלסטיק הטהור המשמשת בכל מוצר (להוציא אריזות), בהשוואה לשנת הכספים 2018. במשך למעלה מ-10 שנים בתחום השמע, שיפרנו את ביצועי החומרים הממוחזרים והשתמשנו בהם בעיצובים שלנו.

המאמץ המתמשך שלנו ליצירת צליל מעולה וקיימות

התגברות על אתגרים אקוסטיים בעזרת חומרים ממוחזרים

איכות הצליל של הפלסטיק הממוחזר הראשון הייתה נחותה מזו של פלסטיק טהור, והשגת ביצועים שעמדו באמות המידה המדויקות שלנו עם פלסטיק ממוחזר דרשה שנים של מאמץ וחדשנות.

הפיכת מקרן קול למסחרי בהצלחה באמצעות חומרים ממוחזרים

באמצעות בדיקת שילובים שונים של חומרים ממוחזרים ותוספים, והערכה חוזרת ונשנית של אבות טיפוס, הצלחנו ב-2016 לפתח פלסטיק ממוחזר עם ביצועים אקוסטיים טובים כמו אלה של פלסטיק טהור. פלסטיק זה שימש בתחילה בעיקר ברכיבים פנימיים של מקרני הקול שלנו, כגון HT-XT2 ו-HT-NT5.

מיחזור המובנה בעיצוב המוצר שלנו

לאחר ניסיונות רבים ויצירת אבות טיפוס רבים, רכיבי פלסטיק ממוחזרים אלה משמשים במגוון רחב של מוצרים, כולל החלקים הפנימיים בחלק ממוצרי הטלוויזיה שלנו ומערכות שמע עוצמתיות כמו MHC-V13.

יצירת פלסטיק ממוחזר חדש ומתקדם

אנחנו ממשיכים לפתח פלסטיק ממוחזר חדש, כדי להגדיל עוד יותר את ביצועיו ולהרחיב את השימושיות של חומרים ממוחזרים בעיצובי המוצרים שלנו.

הפיתוח המוצלח האחרון שלנו הוא חומר פלסטיק ממוחזר חדש שעומד בדרישות של עיכוב בעירה, יציבות צבע וביצועים אקוסטיים, ולכן מתאים למגוון רחב אף יותר של חלקים במוצרי השמע העתידיים שלנו.

איור המסביר עיכוב בעירה
פלסטיק ממוחזר חדש מעכב בעירה

עיכוב בעירה, הדרוש במוצרי חשמל, מהווה אתגר משמעותי עבור חומרים ממוחזרים. הפלסטיק הממוחזר החדש שלנו מספק הן עיכוב בעירה גבוה והן שימוש משמעותי בחומר ממוחזר.

עקביות צבע ושינויי צבע

עיצובי המוצר צריכים להיות מושכים חזותית מבלי להתפשר על איכות המוצר וביצועיו, אבל עקביות צבע היא אתגר משמעותי בפלסטיק ממוחזר. אנחנו מפתחים פלסטיק ממוחזר חדש העשוי מחומרים הומוגניים, שמאפשר צביעה קלה עם גוון צבע אחיד, כדי לאפשר סוגים רבים של שינויי צבע במוצרים עתידיים.

תמונה של חומרים ממוחזרים בצלחת פטרי
תמונה של המוצר שמופעל באמצעות השלט הרחוק
הניסיון להגיע לצליל באיכות גבוהה

חומרים שונים "נשמעים" אחרת. המפתח לשימוש בפלסטיק ממוחזר חדש שפותח במוצרים הוא לייצר אותו כך שיישמע דומה ככל שניתן לחומרים קיימים. באמצעות תכנון של האקוסטיקה והמבנה תוך הערכה חוזרת ונשנית של איכות הצליל של חומרים שונים, הצלחנו להשיג איכות צליל טובה כמו זו של חומרים קיימים.

תכנון הסאב-וופר של HT-S400

חומר הפלסטיק הממוחזר החדש הוצג בלוח האחורי של הסאב-וופר של HT-S400. החלק הזה מוכרח להיות מעכב בעירה, ולכן הוא אידיאלי לפריסה של החומר החדש.

האצת הפיתוח של שמע בר-קיימא של Sony

אנו נמשיך לפתח פלסטיק ממוחזר המספק צליל באיכות גבוהה, ולהגדיל את השימוש בחומרים ממוחזרים במגוון רחב של מוצרי השמע הביתיים והניידים שלנו. החדשנות המתמשכת שלנו תספק לך את המוצרים בעלי הביצועים הגבוהים ביותר, שנבנו תוך מחשבה על הסביבה.

ראיונות

תמונת דיוקן של יוקו פוג'יהירה
יוקו פוג'יהירה

Home Product Technology Department, Home Product Business Division, Home Entertainment & Sound Products Business Group, Sony Corporation

אנו עובדים על השימוש בפלסטיק ממוחזר בשמע ביתי מאז 2010. תוך כדי שיפור הביצועים שלו לרמה המתאימה לזו של פלסטיק טהור, עבדנו על היבטי העיצוב והפכנו את רכיבי הפלסטיק הממוחזרים האלה לניתנים לשימוש במוצרים ממשיים. ב-2016 פיתחנו פלסטיק ממוחזר, המשמש עבור רכיבים פנימיים במוצרים שלנו, אשר לוקח בחשבון גם את איכות הצליל.

עם זאת, הרחבה נוספת של השימוש בפלסטיק ממוחזר דרשה הרחבה של היקף היישום שלו. החומר שפיתחנו לאחרונה מסיבה זו הוא מעכב בעירה. במהלך הפיתוח, התמדנו ברעיון של הניסיון להתקרב ככל שניתן לאיכות הצליל של החומרים שבהם השתמשנו בעבר. על ידי בחינה של תצורות רבות, יצירת אבות טיפוס חוזרת ונשנית ובדיקת החוזק, הצלחנו ליצור חומר שסיפק את איכות הצליל ואת הדרישות הפיזיות של המוצר.

טומויה קאטו

Home Product Technology Department, Home Product Business Division, Home Entertainment & Sound Products Business Group, Sony Corporation

תמונת דיוקן של טומויה קאטו

ראשית, פיתחנו פלסטיק ממוחזר תוך התמקדות בצליל של החומר עצמו. מתוך שאיפה לייצר חומר בעל צליל טוב ללא צלילים לא נעימים או עמומים, בדקנו שוב ושוב את צליל הרמקולים שעשויים מפלסטיק ממוחזר תוך החלפת תצורות.

הפלסטיק הממוחזר בגרסתו הסופית נוטה להיות שקט יותר מפלסטיק טהור. לפיכך, גם לאחר שהפלסטיק הממוחזר היה מוכן, היה צורך במגוון שיטות עיצוב כדי להשתמש בו במוצרים. לדוגמה, כדי להשיג צליל מתאים כשהוא מעוצב בתוך רכיבים, אנו ממטבים את עובי הלוח המעוצב, את מבנה הצלע וכן הלאה, כדי לשלוט בתהודה. בנוסף, יחידת הדרייבר עוצבה כדי לספק הרגשה של קלילות. כתוצאה משיטות אלה, כעת ניתן לשמוע צלילים בודדים שעד כה נבלעו, וכתוצאה מכך רזולוציית הצליל השתפרה.