מזהה מאמר : 00271335 / שונה לאחרונה : 26/11/2021הדפס

כיצד להעביר סרטוני DV או Digital8 למחשב שלך

    המידע מתייחס למחשבי PC של Windows בלבד. משתמש ב-Mac? גלה כיצד לייבא ממצלמות המבוססות על קלטת באמצעות iMovie [באנגלית].
    העברת קטעי וידאו מ-Sony Handycam למחשב PC לצורך עריכה, אחסון ושיתוף יכולה להיות שימושית. עם זאת, Microsoft Windows Vista‏, Windows 7 ו-Windows 8 אינם תומכים בתכונת ההזרמה של Sony, לכן אנו מציגים להלן שתי דרכים חלופיות לשמירת קטע וידאו של DV או Digital8 במחשב:


    אפשרות 1: שימוש ב-PlayMemories Home

    באפשרותך לייבא סרטוני וידאו באמצעות PlayMemories Home של Sony, יישום למחשבי PC שמאפשר לך לייבא, לארגן ולערוך בקלות תמונות וסרטוני וידאו. ניתן לצפות בהם בטלוויזיית מסך גדול או בהתקן אחר על-ידי שיתופם באופן מקוון ושמירתם בדיסק. אם עדיין לא השגת את היישום, הוא זמין כאן: הורד את PlayMemories Home [באנגלית]

    1. חבר את מצלמת הווידאו שלך לספק כוח. הקפד להשתמש במתאם ה-AC
    2. בחר Play/Edit mode על-ידי החלפת המצב של מתג ההפעלה (עיין במדריך למשתמש לקבלת פרטים נוספים)
    3. בחר HD או standard definition אם מצלמת הווידאו שלך מציעה איכות תמונה של HD (חדות גבוהה). הגדרות התפריט יהיו תלויות בתבנית של סרטוני הווידאו המוקלטים ובתבנית שבה ברצונך להשתמש לייבוא. אם אינך בטוח כיצד לשנות הגדרות, עיין במדריך למשתמש. סרטונים ייובאו באיכות HD (חדות גבוהה) כאשר תייבא סרטוני וידאו בתבנית HDV, ובאיכות STD (חדות רגילה) כאשר תייבא סרטונים בתבנית DV. הנה טבלה שימושית:

      טבלת ייבוא רשומות
       
    4. הכנס קלטת עם הקלטה למצלמת הווידאו.
    5. פתח את התוכנה PlayMemories Home במחשב
    6. חבר את מצלמת הווידאו למחשב על-ידי חיבור תקע ה-HDV/DV או תקע ה-DV במצלמת הווידאו ליציאת i.LINK של המחשב באמצעות כבל מתאים. כדי להימנע מזעזועים סטטיים שיגרמו נזק למצלמת הווידאו שלך, חבר את הכבל למחשב תחילה. (הערה: i.LINK מכונה גם Firewire או IEEE 1394; אם במחשב שלך אין אחת מיציאות אלה, יש מתאמים וכרטיסי הרחבה נפוצים)
      • כבל i.LINK
        כבל i.Link
      • יציאת i.LINK
        יציאת i.LINK
    7. התחל לייבא. החלון Import from Tape אמור להופיע על מסך המחשב.
      • כדי לייבא באופן אוטומטי:
        ודא שכפתור האפשרויות Import from the beginning of the tape מסומן ולאחר מכן לחץ על Import.
      • כדי לייבא באופן ידני:
        1. הצג את הסצינה שממנה ברצונך להתחיל את הייבוא בחלון הצג באמצעות כפתורי Device Control
        2. ודא שהכפתור Import from the current tape position מסומן ולאחר מכן לחץ על Import
    8. כדי להפסיק את תהליך הייבוא, לחץ על הכפתור Stop Import. אם יש יותר מ-10 דקות ריקות בקלטת, הייבוא יופסק אוטומטית.

    פתרון בעיות

    אם במהלך הייבוא המחשב קופא או אינו מצליח לזהות את מצלמת הווידאו שלך, נתק את מצלמת הווידאו, הפעל מחדש את המחשב וחזור על התהליך לעיל משלב 5. המצבים הבאים יכולים לגרום לבעיה זו:

    • שינוי ההגדרות VCR HDV/DV ו-i.LINK CONV בתפריט STANDARD SET של מצלמת הווידאו לאחר שבוצע חיבור באמצעות כבל i.LINK
    • שינוי ההגדרה REC FORMAT בתפריט STANDARD SET של מצלמת הווידאו לאחר שבוצע חיבור באמצעות כבל i.LINK וכשמתג ההפעלה מוגדר ל-CAMERA-TAPE
    • כוונון מתג ההפעלה של מצלמת הווידאו לאחר שבוצע חיבור באמצעות כבל i.LINK
    • ניסיון להשתמש במחשב שאינו תומך בתבניות אות הווידאו על מסך ה-LCD של תצוגת מצלמת הווידאו (HDV או DV)

    אפשרות 2: שימוש בגלריית התמונות של Windows Live

    באפשרותך לייבא סרטוני וידאו באמצעות גלריית התמונות של Windows Live. לאחר מכן תוכל לערוך, לשמור ולשתף אותם באמצעות יוצר הסרטים של Windows Live.

    הערה: לא ניתן לייבא סרטוני וידאו ישירות ממצלמת וידאו אנלוגית (כגון Video8 או Hi8) למחשב שלך בעת שימוש בגלריית התמונות של Windows Live. לשם כך, תזדקק להתקן לכידה אנלוגי במחשב שלך. התקנים מסוג זה ממירים שמע ווידאו אנלוגיים לתבנית דיגיטלית שניתן לייבא אותה באמצעות מחשב, והם נפוצים מאוד.

    1. חבר את מצלמת הווידאו שלך לספק כוח. הקפד להשתמש במתאם ה-AC
    2. חבר את מצלמת הווידאו למחשב על-ידי חיבור תקע ה-HDV/DV או תקע ה-DV במצלמת הווידאו ליציאת i.LINK של המחשב באמצעות כבל מתאים. כדי להימנע מזעזועים סטטיים שיגרמו נזק למצלמת הווידאו שלך, חבר את הכבל למחשב תחילה.
      (הערה: i.LINK מכונה גם Firewire או IEEE 1394; אם במחשב שלך אין אחת מיציאות אלה, יש מתאמים וכרטיסי הרחבה נפוצים)
      • כבל i.LINK
        כבל i.Link
      • יציאת i.LINK
        יציאת i.LINK
    3. אם אתה משתמש ב-Windows 7, התקן את הדרייבר הנכון. אם במחשב שלך פועל Windows Vista או Windows 8, המשך לשלב הבא
    4. הפעל את מצלמת הווידאו והכנס את קלטת הווידאו שברצונך להעביר
    5. בחר Play/Edit mode על-ידי החלפת המצב של מתג ההפעלה (עיין במדריך למשתמש לקבלת פרטים נוספים)
    6. אם מופיעה תיבת הדו-שיח Autoplay לאחר הפעלת מצלמת הווידאו, בחר Import video using Windows Live Photo Gallery. אם המסך Import Video נפתח במקום זאת, עבור לשלב הבא
    7. בדף Import Video, הקלד שם עבור קובץ הווידאו החדש בתיבה Name. בחר Choose the parts of the video to import ולאחר מכן בחר Next
    8. השתמש בפקדים שבמצלמת הווידאו שלך (או בשלט הרחוק שלה) כדי לעבור בקלטת לחלק שבו ברצונך להתחיל לייבא וידאו, ולאחר מכן לחץ על כפתור ההפעלה כדי להתחיל להפעיל את הקלטת.
    9. בדף Use the camcorder controls to find the scene you want, לחץ על Import
    10. כדי להפסיק לייבא סרטוני וידאו, לחץ על Stop
    11. חזור על שלבים 5 עד 7 עבור כל חלק בקלטת הווידאו שברצונך לייבא.
    12. כשאתה מסיים לייבא סרטוני וידאו, לחץ על Finish. סרטון הווידאו המיובא יישמר כקובץ וידאו אחד במחשב שלך ויופיע בגלריית התמונות של Windows Live
    13. כדי להוסיף את הסרטון ליוצר הסרטים של Windows Live כדי שתוכל לערוך אותו, לחץ על קובץ הווידאו בגלריית התמונות של Windows Live, לחץ על יצירה ולאחר מכן לחץ על צור סרט

    הערה: באפשרותך גם לייבא סרטון וידאו ישירות ליוצר הסרטים של Windows Live מבלי להשתמש בגלריית התמונות של Windows Live. לאחר חיבור מצלמת הווידאו שלך, פתח את יוצר הסרטים של Windows Live, לחץ על הכפתור יוצר הסרטים ולאחר מכן לחץ על יבא מהתקן.

    התקנת הדרייבר הנכון (Windows 7 בלבד)

    הערה: אם במחשב שלך פועל Windows Vista או Windows 8, לא תצטרך לעשות זאת.
    ברגע שמצלמת הווידאו שלך תחובר, תצטרך לוודא שהדרייבר הנכון נבחר על-ידי Windows 7.

    Windows 7 כולל שני דרייברים של i.LINK/IEEE 1394, אחד ישן ואחד מדור קודם. ללכידת וידאו, תצטרך להשתמש בדרייבר מדור קודם. פשוט בצע הוראות מפורטות אלה כדי לוודא שהדרייבר הנכון מותקן.

    1. לחץ על התחל
    2. לחץ על לוח הבקרה
    3. לחץ על מנהל ההתקנים
      • הערה: אם מנהל ההתקנים אינו מופיע, לחץ על הצג לפי: 'קטגוריה' בצד השמאלי העליון של חלון לוח הבקרה. לאחר מכן לחץ על סמלים גדולים. עכשיו אמורה להופיע רשימה של פריטים בלוח הבקרה. לחץ על מנהל ההתקנים.
        ​​​מנהל ההתקנים
    4. תחת מנהל ההתקנים, חפש במורד הרשימה את האפשרות IEEE 1394 Bus Host Controllers ולחץ עליה פעמיים. אמור להופיע פריט הדומה ל-‎1394 OHCI Compliant Host Controller. אם המילה (Legacy) מופיעה אחריו, אתה מוכן כבר; צא ועבור לשלב 4 באפשרות 2: שימוש בגלריית התמונות של Windows Live
    5. לאחר מכן, לחץ פעמיים על ‎1394 OHCI Compliant Host Controller. יופיע חלון מוקפץ שכותרתו ‎1394 OHCI Compliant Host Controller Properties
    6. לחץ על הכרטיסייה מנהל התקן ולאחר מכן לחץ על עדכון מנהל התקן
    7. בחר אתר במחשב שלי תוכנת מנהל התקן ולאחר מכן בחר אפשר לי לבחור מתוך רשימה של מנהלי התקנים במחשב שלי. תוצג רשימת דרייברים
    8. לחץ על ‎1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)‎ ולאחר מכן לחץ על הבא. הקפד לבחור את הפריט שאחריו מופיעה המילה (Legacy).
    9. הפריט ‎1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)‎ יותקן ולאחר מכן תופיע ההודעה "Windows עדכן בהצלחה את תוכנת מנהל ההתקן שלך".
    10. לחץ על הכפתור סגור וסגור את כל החלונות הפתוחים האחרים.
    11. אתחל מחדש את המחשב שלך. מעכשיו תוכל לייבא סרטוני וידאו באמצעות יציאת i.LINK/FireWire/IEEE 1394. המשך בשלב 4 באפשרות 2: שימוש בגלריית התמונות של Windows Live

    פתרון בעיות

    • מעת לעת (לדוגמה, לאחר התקנת עדכונים) Windows 7 עשוי לעבור בחזרה לדרייבר המקורי, ‎1394 OHCI Compliant Host Controller. אם אתה מבחין שההעברה מהתקן IEEE 1394 מתבצעת באיטיות ו/או שהוא אינו מזוהה עוד, חזור על השלבים שלעיל והתקן מחדש את הדרייבר (Legacy).
    • אם עדיין אינך מצליח לייבא סרטוני וידאו לאחר החלפת הדרייבר ל-(Legacy), ייתכן שהבעיה קשורה לחומרה. ייתכן שהבעיה היא ביציאה עצמה במצלמת הווידאו או במחשב, או שהכבל פגום. נסה להחליף מוליכים או להשתמש ביציאה אחרת אם הדבר אפשרי.