מה הסיפור שלך?
לקחי הכתבים הצעירים

LinkBuds S: תמיכה בסגנונות חיים פשוטים יותר ובחשיבה שלנו על קיימות

30/06/2023

שתי עובדות משוחחות

דוגמת שיש ייחודית שאין כמותה בעולם ושמדמה את כדור הארץ הכחול והיפה שלנו.

אוזניות הכפתור Truly Wireless LinkBuds S, שהושקו בסתיו האחרון, מגיעים בצבע Earth Blue ובמגוון צבעים אחרים. עיצובו החדש והמרענן, המתבסס על חומרים ממוחזרים, מושך תשומת לב והופך אותו לכלי סביבתי פורץ דרך.

אחד ממתכנני המוצר שלקחו חלק בפיתוח הוא קניצ'ירו הומבו, שזוהי שנתו החמישית ב-Sony. כאן מראיין אותו קאצומסה קאטו ממחלקת תקשורת ארגונית ב-Sony, שזוהי שנתו הרביעית בחברה. כבני אותו דור הם משוחחים על הערכים של דור ב-Z שעומדים מאחורי הפרויקט ועל האתגרים החדשים של Sony.

דיוקן של מראיין

שואל את השאלות!

קאטו קאצומסה

מחלקת יח"צ ארגונית, חטיבת תקשורת ארגונית, Sony Corporation
בתקשורת ארגונית לענף שמע ומוצרי Sony אחרים. מחוץ לשעות העבודה - משחק, עושה מוזיקת ראפ, ובין לבין נהנה קומדיות ומוזיקה חיה.
דיוקן של מרואיין

נותנים את התשובות!

קניצ'ירו הומבו

המחלקה לתכנון מוצרי בידור פרטיים, החטיבה לפיתוח ואסטרטגיה בייצור משותף, Sony Corporation
מתכנן מוצר לאוזניות כפתור Truly Wireless שניתן למצוא בקולנוע, באולם קונצרטים או במגרש גולף אחרי העבודה.

זמינות תמידית של מוזיקה ומדיה - זה מה שדור ה-Z רוצה באמת

שתי עובדות משוחחות

[קאטו]
קניצ'ירו, אתה קצת יותר מבוגר ממני, ואף על פי שאנחנו משתייכים לאותה קבוצת גיל - אתה תמיד נראה כל כך דינמי בישיבות הקבועות שלנו. איך הגעת לתכנון מוצר ב-Sony?

[הומבו]
אני בתחום תכנון המוצרים ומההתחלה עובד על אוזניות. זו עבודה שאני שמח לעשות כי תמיד אהבתי מוזיקה.

[קאטו]
גם אני משתמש קבוע ב-LinkBuds S. אם נסתכל על הפיתוח, גם אתה וגם אני מבוגרים מכדי להשתייך לדור ה-Z אבל אתה התמקדת היטב בסגנונות החיים של הדור שלנו.

[הומבו]
נכון. לפני הפיתוח סקרנו וריאיינו אנשים צעירים בערים שונות בעולם. נראה שככל שאתה צעיר יותר - כך תרכיב אוזניות יותר זמן. גילינו גם צריכה נרחבת של תקשורת, שכוללת תוכני וידאו, מוזיקה ומדיה חברתית.

פנים של עובד מהצד

דור ה-Z רוצה את האפשרות ליהנות ממוזיקה ומדיה בכל רגע נתון. הם רוצים להאזין כשהם בבית, לפעמים להיסחף עם התוכן, ולפעמים להיות במצב ביניים — בתנועה חלקה בין צלילים מקוונים ולא מקוונים.

לכן עולה הצורך באוזניות שנשארות נוחות לאורך זמן ושניתן להרכיבן תוך האזנה רצופה לסוגי תוכן שונים. זו הייתה ההשראה לסדרת LinkBuds.

מכשיר חכם לאוזניים שעובר בקלות מחוויית האזנה אחת לאחרת

[קאטו]
מעבר חלק בין כל סוגי התכנים... זה בהחלט דבר שאני מרבה לעשות בעצמי. אני גיימר, אבל כשאני עולה רמה במשחק ומגיע לחלקים משעממים יותר, אני צופה בסרטים או עושה דברים אחרים במכשיר אחר.

עם LinkBuds S אני יכול פשוט להעביר את החיבור מהמחשב לטלפון החכם מבלי להוריד את האוזניות. כשאני רוצה להתמקד בצליל אני יכול ליהנות משמע ברזולוציה גבוהה עם ביטול רעשים, וכשאני רוצה לשוחח עם אנשים סביבי אני יכול להשתמש במצב צלילי סביבה... הקישוריות הטבעית לכל דבר מעניקה תחושה נהדרת.

דיוקן של מראיין

[הומבו]
כך בדיוק הן תוכננו לשימוש. הן קטנות וקלות כדי להיכנס למקומן בצורה נוחה יותר. ביטול הרעשים ומצב צלילי הסביבה מעניקים לך שליטה מלאה על הקולות שסביבך, וההפעלה האוטומטית מנגנת אוטומטית את המוזיקה שאתה רוצה לשמוע בהתאם לפעילויותיך. אלה שלוש הנקודות המרכזיות שמאחורי חוויות השימוש החלק שראינו לנגד עינינו בתכנון של LinkBuds S.

דיוקן של מרואיין

[קאטו]
גם התכונה 'דבר כדי לשוחח' היא שימושית מפני שהמוזיקה עוצרת כשאני מתחיל לדבר ומתחדשת אחרי כמה זמן. אז בנוסף לנגינה של שמע, היא מעניקה לי תחושה של מכשיר חכם שמיועד לאוזניים שלי. 

בחירה חכמה של פריטים היא פעולה פשוטה שיכולה לתמוך בשימור

[קאטו]
כאן יש לנו את LinkBuds S בגוון Earth Blue, שהושק בסתיו 2022.

אוחז באוזניות LinkBuds

[הומבו]
Earth Blue הוא חלק מהמאמצים להגעה לאפס השפעה על הסביבה עד שנת 2050, הנערכים במסגרת תוכנית Road to Zero שמיושמת כעת על-ידי Sony. מראה השיש של גוף האוזניות והמארז נוצר באמצעות פלסטיק ממוחזר של בקבוקי מים.

המחשה של בקבוקי מים מפלסטיק שממוחזרים ומעובדים לשימוש כאוזניות
Sony פיתחה טכנולוגיה מקורית למיחזור כמויות הבקבוקים הגדולות הנאספות מאז העלייה בפופולריות של ברי מים.

היום הבאתי כמה דוגמאות לחומרים שבהם נעשה שימוש. הוורוד הבהיר והכחול עשויים מבקבוקים של ברי מים.

חומרי פלסטיק ממוחזרים בצבעי כחול וורוד בהיר

[קאטו]
כשמערבבים עם החומרים הללו חומרים ממוחזרים אחרים, שעשויים מחומרים כמו שאריות פלסטיק ממפעלים, נוצרת דוגמת שיש.

חומרי פלסטיק ממוחזרים בצבעים שונים

[הומבו]
לפני שהוא מתקשה, החומר שמתקבל מבקבוקים של ברי מים הוא צמיגי למדי. כשמערבבים אותו בעדינות מתקבלת דוגמת השיש. המעצבים והמהנדסים ביצעו הרבה הליכי ניסוי וטעייה עד שהגיעו לשיטת הערבוב המתאימה, ומאחר שקיים שוני רב בערבוב של היחידות השונות - כל משתמש מקבל דוגמה ייחודית משלו שאין לאף אחד אחר בעולם.

חומרי הפלסטיק הממוחזרים מקבלים את צורתם
התמונות צולמו ביפן בעת בדיקת דוגמת השיש.
עובד שמרכיב את האוזניות

[קאטו]
התרגשתי בפעם הראשונה ששמעתי על Earth Blue, כי הבנתי שעשינו פה משהו מרשים.

באותה תקופה עבדתי בתחום הקיימות ב-Sony, ולא בתקשורת ארגונית, ובדקנו גישות שונות לשימור. קיימות היא אחריות של הארגון, זה ברור, אבל בנוסף הרגשתי שאנחנו כעובדים צריכים לתמוך במגמות שייטיבו עם החברה הכללית בצורה מסוימת.

מהסיבה הזו שמחתי כשהפרויקט הזה החל להתפתח — זה שילוב מושלם של עיצוב ממוחזר יחיד מסוגו ותרומה למטרה חשובה.

[הומבו]
היו לנו דיונים ארוכים איתך ועם הצוות שלך כיצד לאפשר את התרומה.

שתי עובדות משוחחות

[קאטו]
הצטרפנו אליך לפגישה עם Conservation International*, ארגון בינלאומי ולא ממשלתי שמקבל את התרומות הללו.

כבן לדור ה-Z אני מרגיש שמודעות לאיכות הסביבה הפכה לחלק בלתי נפרד מהעולם של הדור שלנו. מהסיבה הזו אני אישית חששתי שאם חברות ייקחו על עצמן את הטיפול בקיימות - פעולה כזו לא תדבר הרבה לדור שמבחינתו מדובר באחריות ברורה מאליה.

שתי עובדות משוחחות

אבל השימוש בחומרים ממוחזרים ב-Earth Blue נעשה בגישה שונה לחלוטין. במקום להרגיש חייבים להשתמש בחומרים אלה למען הסביבה, אנחנו יכולים להעריך את המראה והייחודיות המרעננים שלהם. את ההיבט הזה היה קל להעריך.

על כל ערכה של אוזניות כפתור LinkBuds S, בצבע Earth Blue ובצבעים אחרים, Sony תורמת $2 לארגון Conservation International שפועל למען הגנה על האוקיינוסים. כמה קל לתרום למטרה חברתית חשובה על-ידי רכישה — ידעתי שגם זה ידבר לדור שלנו.

[הומבו]
תודה. רעיון מרכזי ב-Earth Blue היה להראות איך בחירה חכמה של פריטים היא פעולה פשוטה שיכולה לתמוך בשימור.

אוזניות במארז כחול על שולחן

הדגם הזה אינו יקר יותר בגלל שהוא עשוי מחומר יותר חדשני. רצינו להציע אפשרות צבע בולטת. כמו שאני רואה את זה, כדי לשלב סגנון חיים מהנה וקיימות, חשוב להמשיך להציע עיצוב חלק כדרך לשפר דברים, ומבלי לבצע מאמצים לא הגיוניים.

היינו רוצים להמשיך להציע אפשרויות חיוביות עם מקסימום שימוש בחומרים ממוחזרים. כשאנשים יעריכו חומרים ממוחזרים תהיה לכך השפעה חיובית על כולם.

שני עובדים מחזיקים אוזניות

הלקחים של קאצומסה

יוזמות לשיפור מוצרים שתומכים בקיימות

כשמדובר במאמצי קיימות של ארגונים, קורה שאנשים עושים הבחנה בין אחריות ותרומה - אך שתיהן חשובות. יוזמת Earth Blue משתמשת בחומרים ממוחזרים ליצירת מוצרים שימשכו משתמשים בדרכים חדשות, ולכן היא נראית יותר כמו דרך לתרומה. ומאחר שהתרומה של יוזמה זו עולה בקנה אחד עם הצרכים של העסק, אני מאמין שזוהי פעילות שבאמת מקדמת קיימות.

רגע למחשבה: מי יפיקו תועלת מכך?

מבחינתי LinkBuds S הוא המוצר המושלם כי אני עובר בין האזנה ופעילויות אחרות, שוקע בהאזנה תוך חיפוש של תוכן, וגם מגלה עניין בקיימות. עם זאת, אני יודע שאני לא היחיד שמעריך את המוצר הזה ואני בטוח שאנשים רבים מהדור שלי מחזיקים באותם ערכים. לא יכולנו לתכנן אותו בלי להתמקד בסגנון החיים של הלקוחות, אבל זה גרם לי לחשוב על כך שאנחנו (וגם אני) צריכים לנסות להבין בדיוק מי האנשים שייהנו מפיתוח של מוצר כזה.

לעשות את הניסוי והטעייה הנדרשים כדי להפוך רעיונות למציאות

בשנה הרביעית שלי בעבודה נהגתי לשקול את האפשרות להרים ידיים איפה שאפשר, ולבצע משימות בצורה יעילה במקום להשקיע מאמצים ולצלוח עבודה קשה. עם זאת, כששמעתי שקניצ'ירו ואחרים עברו תהליכי ניסוי וטעייה חוזרים לפני שהשיקו מראה חדשים למוצרים עם חומרים ממוחזרים, התחלתי לחשוב מחדש על הגישה שלי לעבודה.

*תרומות ל-Conservation International מתייחסות למוצרים שנמכרים ביפן ואירופה.

טקסט: Airi Tanabe  צילום: Kiara Iizuka  איור: nachara

[Environment][#Collaboration][#Technology]

קשורים