מזהה מאמר : 00271338 / שונה לאחרונה : 05/10/2023הדפס

טיפים להתאמת אוזניות Bluetooth והתקנים אחרים

    חשוב לדעת: המאמר תקף לגבי מוצרים ספציפיים ו/או מערכות הפעלה ספציפיות. בדקו בעמוד מוצרים וקטגוריות תקפות לפרטים נוספים.

    פתרון בעיות בהתאמת Bluetooth ובחיבור

    קודם כל, נוודא באיזו בעיה נתקלת ב-Bluetooth:

    1. אני מנסה לחבר שני התקני Bluetooth בפעם הראשונה או להתאים התקן שני ולא מצליח. קישור בין שני התקנים בפעם הראשונה נקרא התאמת Bluetooth. לעיתים קרובות ההתאמה מופעלת אוטומטית בשימוש הראשון במוצר. אנחנו מכנים התאמה של מכשיר נוסף "התאמה בפעם השנייה". המשך לקרוא את המאמר למטה.
    2. הצלחתי להתאים שני מכשירים ולחבר ביניהם, אבל יש הפרעות בצליל, אני לא מצליח לשמוע דבר או שאני לא יודע באילו הגדרות צליל לבחור. בקר במאמר שלנו בנושא טיפים לפתרון בעיות צליל ב-Bluetooth.

    מהי התאמת Bluetooth?

    כשאתה פוגש אדם חדש, אתה בדרך כלל מציג את עצמך תחילה ומחליף איתו מידע בסיסי. לא תצטרך לעשות זאת שוב בפעם הבאה שתפגוש את המכר החדש – אלא אם כן תשכח מי הוא, או שהוא ישכח מי אתה.

    התאמת Bluetooth היא תהליך דומה. כאשר שני התקני Bluetooth עוברים התאמה, הם מחליפים מידע. הם יוצרים חיבור ומזהים זה את זה בעתיד ללא מידע מקדים – אלא אם כן התקן אחד שוכח את השני, או להפך.


    התאמה בפעם הראשונה לעומת התאמה בפעם השנייה

    התקני Bluetooth חדשים רבים (לדוגמה, אוזניות אלחוטיות) עוברים אוטומטית למצב התאמה בפעם הראשונה שאתה מפעיל אותם. ההתקן הופך לניתן לגילוי בכוחות עצמו. בנקודה זו, בהתקן שלך אין פרטי התאמה שמורים. כשאתה מתאים התקן שני, עליך להפעיל את מצב ההתאמה באופן ידני. ההתקן שלך לא יעבור אוטומטית למצב התאמה, בניגוד לפעם הראשונה.


    חוק ה-7 שניות

    בהתקני Bluetooth רבים מבית Sony, הפעלת מצב התאמה מתבצעת על-ידי לחיצה ארוכה על כפתור ההתאמה/הפעלה בהתקן שלך במשך כ-7 שניות. במקרים רבים תשמע סימן שמע או תראה הבזק כחול של הנורה כדי ליידע אותך שההתקן נכנס למצב התאמה. ההתקן יישאר במצב התאמה במשך כמה דקות וייכבה מעצמו אם תהליך ההתאמה אינו מסתיים בהצלחה.

    הקפד להסתכל במדריך ההוראות או במדריך העזרה כדי להבין איך להפעיל התאמת Bluetooth במוצר.

    דוגמה: כיצד להפעיל מצב התאמה עבור האוזניות WH-1000XM4

    היכן למצוא מדריכים מקוונים בשפה שלך


    שמרו עליהם קרובים וטעונים

    מקם את ההתקנים במרחק של מטר זה מזה בעת ההתאמה.

    ודא שהסוללה בשני ההתקנים מלאה מספיק. ההתאמה עלולה לא להצליח אם הסוללה חלשה באחד ההתקנים.


    NFC: הדרך הקלה ביותר להתאים את האוזניות לטלפון החכם ולחבר ביניהם

    המעבר הלוך ושוב בין התקני Bluetooth בהגדרות עלול להיות מתיש. הידעת שניתן להימנע מתפריט ההגדרות לחלוטין כשאתה משתמש בטלפון Android?

    Near Field Communication‏ (NFC) היא הטכנולוגיה שמשמשת לתשלומים ללא מגע. יש להחזיק את הכרטיס כנגד קורא כרטיסים ולהמתין עד לאישור התשלום. באופן דומה, ניתן להשתמש ב-NFC כדי להתאים התקני Bluetooth ולחבר ביניהם. אם שני ההתקנים מצוידים ב-NFC, והגדרת NFC מופעלת בטלפון שלך, באפשרותך להתאים אותם מיידית מבלי לעבור דרך הגדרות Bluetooth:

    1. וודא שהפעלת NFC בטלפון.
    2. פתח את הנעילה בטלפון.
    3. החזק אותו קרוב לסמל של NFC (למשל בצד של אוזן שמאל בדגם WH-1000XM4). אפילו לא צריך להפעיל את האוזניות. הן יידלקו באופן אוטומטי.
    4. תתבצע התאמת Bluetooth או שיופעל חיבור Bluetooth אם כבר התאמת בין המכשירים בעבר.

    לקבלת מידע נוסף, עיין במאמר: מהי הדרך הקלה ביותר להתאים את אוזניות Bluetooth שלי לטלפון Android?


    אני לא מצליח למצוא את ההתקן ברשימת ה-Bluetooth: נסה לכבות את אפשרות Bluetooth ולהפעיל אותה שוב

    כיבוי האפשרות Bluetooth והפעלתה שוב שימושית במיוחד כאשר ההתקן שאתה רוצה לחבר אינו מופיע ברשימה בתפריט Bluetooth. כיבוי האפשרות Bluetooth והפעלתה שוב מרענן את הרשימה. הטיפ רלוונטי לסמארטפונים, לטלפונים חכמים ולטלוויזיות.

    טלפון חכם XPERIA ‏(Android): כיצד להפעיל/לכבות את Bluetooth

    מחשב נייד של Windows 10: כיצד להפעיל/לכבות את Bluetooth


    אני לא מצליח למצוא את ההתקן ברשימת ה-Bluetooth: בדוק אם הוא הותאם אוטומטית להתקן קודם

    ייתכן שהתקן ה-Bluetooth שאתה מנסה לחבר לא מופיע ברשימת ה-Bluetooth כי הוא כבר מחובר להתקן אחר (למשל ייתכן שטלפון של בן משפחה כבר מחובר לרמקול או לאוזניות מבלי ששמת לב). עליך להשבית את החיבור קודם.

    איך אדע אם טלפון חכם Xperia כבר מחובר דרך Bluetooth?‏

    בהתקנים מסוימים (למשל אוזניות מדגם WH-1000XM4) יכולות להתחבר בו-זמנית לשני התקני Bluetooth. אפשרות זו נקראת 'חיבור רב-נקודתי'. למידע נוסף, עיין במאמר: חיבור אוזניות מדגם WH-1000XM4 לשני התקנים (חיבור רב-נקודתי).


    על אף שהתאמתי בין ההתקנים, הם לא מצליחים להתחבר: מחק את מידע ההתאמה והתאם שוב

    הודעת Windows 10 בנושא הגדרות Bluetooth ומכשירים אחרים לדגם WH-1000XM4:

    על אף שמדובר במצב לא נפוץ, מן האפשר ששני ההתקנים הותאמו בהצלחה, אבל לא מוכנים להתחבר. אם אתה בטוח שהמצב לא נגרם מסוללה חלשה או מאי-התאמה של פרופיל Bluetooth, מחק את מידע ההתאמה והתאם את ההתקנים שוב כדי לפתור את התקלה. באפשרותך למחוק פרטי התאמה של Bluetooth (לשכוח / להסיר התקן) בתפריט Bluetooth של הטלפון או של המחשב שלך.

    טלפון חכם XPERIA ‏(Android): כיצד לנתק התקן או למחוק את פרטי ההתאמה שלו

    מחשב נייד של Windows 10: כיצד לנתק התקן או למחוק את פרטי ההתאמה שלו

    בנוסף, קיימת הגבלה לכמות התקני ה-Bluetooth שבאפשרותך להתאים. רוב הטלפונים החכמים יכולים לשמור פרטי התאמה של Bluetooth במשך עד שמונה התקנים. מגבלה זו משמעותה שהטלפון שלך ימחק את פרטי ההתאמה הישנים ביותר אם תנסה להתאים התקן שני.


    אני לא מצליח להתאים התקנים: ודא שפרופיל ה-Bluetooth של ההתקנים תואם

    מהו פרופיל Bluetooth?

    פרופיל Bluetooth של התקן קובע עם אילו התקני Bluetooth יוכל לתקשר ובאיזה אופן תתקיים התקשורת. נתבונן בשתי דוגמאות:

    • דגמי טלוויזיה מסוימים תומכים בשלט רחוק Bluetooth, אך לא באוזניות Bluetooth. האוזניות צריכות פרופיל Bluetooth שונה משל השלט הרחוק.
    • יש התקני Bluetooth משדרים ומקבלים. הטלפון שלך יכול לשלוח מוזיקה לרמקול, אבל לא להפך.

    כדי ששני התקני Bluetooth יקיימו תקשורת אלחוטית, צריך להיות להם פרופיל תואם. קח בחשבון תמיד את המטרה של ההתקן שאתה מנסה להתאים. ניתן לבדוק אם ההתקן שלך תומך בפרופיל הנחוץ על-ידי עיון במדריך ובמפרטים של ההתקן. מדריכים שפורסמו באתר התמיכה שלנו. אם התקן מאפשר יותר ממצב אחד של חיבור (למשל טלפון, מוזיקה, הודעות וספר טלפונים), נסה להשבית את אחד מהמצבים באחד מההתקנים המחוברים כדי לבדוק אם הבעיה נפתרת.

    מאמרים קשורים


    צפה בסרטוני התמיכה ב-Bluetooth שלנו

    צפה בסדרת הסרטונים שלנו בנשואים שקשורים ל-Bluetooth.

    1. [סרטון] סדרת Bluetooth - כיצד להתאים התקנים
    2. [סרטון] סדרת Bluetooth - התאמת התקנים באמצעות NFC‏ (Near Field Communication)
    3. [סרטון] סדרת Bluetooth - התחברות למחשב עם מערכת הפעלה Windows או ל-Mac
    4. [סרטון] סדרת Bluetooth - פתרון בעיות חיוני (הסברים לרוב בעיות Bluetooth הנפוצות)

    האם ניסית לאפס ולאתחל את שני ההתקנים?

    אוזניות, מקרני קול, רמקולים אלחוטיים והתקני Bluetooth אחרים כוללים פונקציית איפוס, ותוכל למצוא הסבר מפורט לגביה במדריך שלהם. פורסמו מדריכים באתר התמיכה שלנו.

    אם ניסית הכול ו-Bluetooth עדיין לא פועל, אפס את ההתקן תחילה, ולאחר מכן אתחל אותו. זכור שאתחול ההתקן ישחזר את הגדרות היצרן. לאחר אתחול ההתקן, הוא יעבור אוטומטית למצב התאמה כאשר תפעיל אותו, כאילו היה חדש לחלוטין.